2010. augusztus 31., kedd

Zabpelyhes csokoládétorta

Na nem az a klasszikus csokitorta, de a formája mindenképpen hajaz rá :)
Majdnem elfelejtettem feltenni ezt a sütit, pedig ez is azok közé a receptek közé tartozik, amit csak gyors összekeverünk, sütünk és szinte már ehetünk is.


Hozzávalók: 20 dkg liszt, 15 dkg süthető csokipasztilla, 18 dkg zabpehely, 10 dkg nádcukor, 10 dkg kristálycukor, 12 dkg vaj, 2 db tojás, 1 tk szódabikarbóna, 1 ek kakaó, 10 dkg dió durvára vágva, csipetnyi só
A zabpelyhet öntsük le 4,5 dl forró vízzel, és állni hagyjuk 10 percig.
A kristálycukrot, a nádcukrot, a vajat és a tojást összekeverjük, majd alaposan összedolgozzuk a zabpehellyel.
Hozzáadjuk a lisztet, a szódabikarbónát, a kakaót és a sót.
Öntsük a masszát egy sütőpapírral kibélelt tortaformába (26 cm-es).
A tésztára szórjuk rá a csokipasztillát és a diót.
Süssük kb. 20-25 percig 180 fokra előmelegített sütőben.
Hagyjuk teljesen kihűlni és szórjuk meg a tetejét porcukorral.


16 megjegyzés:

Ottis írta...

De jól néz ki!

Livi írta...

Oh my God! Imádnám! Ide vele :D

Ildy írta...

Nagggyon jó!

Zsiri írta...

Nagyon jól néz ki! A képek szokás szerint szenzációsak :)
Hol lehet csokipasztillát beszerezni?

Bianka írta...

Ez nagyon jóóóó:)
Ki fogom próbálni

Csibe írta...

Ottis, köszi!

Livi, :) küldöm!

Ildy, örülök!

Zsiri, köszi szépen! Bp-en az Ázsia boltban biztosan találsz :)

Bianka, örülök ha tetszik!

Jade írta...

Nagyon tetszik!

Thrini írta...

Nagyon szép! Az ilyen jellegű sütiket sokkal jobban szeretem, mint a kencéseket. Azokat sem vettem meg, de ha lehet választani, akkor egy ilyet kérek! :)

Chef Viki írta...

Itt vagyok, ragyogok!

Gyönyörűséges... Nyálcsorgatós...

Csibe írta...

Judith, örülök :)

Thrini, én szeretem ezeket is, és a kencéseket is :O ...sajna ;)

Viki, kösziii!...és már törölgetlek is ;)

Puszedli írta...

Mindenki a sütit a dicséri, pedig szerintem az új sablon is megér egy vállveregetést! :) Szépek!

Csibe írta...

Puszedli, köszi szépen!...még nem az igazi, de talán hamarosan :)

trinity írta...

Nekem is feltűnt az új sablon-nagyon ízléses! A zabpelyhes sütik meg roppantmód bejönnek nekem!!!Kérnék:))

Csibe írta...

Trinity, jókora szelet tálalva! :)...és köszi!

Zsani írta...

Állat az új sablon, imádom, nagyon Orsis!!:))
A fotóid is szokás szerint csodaszépek!!!

Csibe írta...

Zsani, köszi :)