2009. augusztus 29., szombat

Padlizsánkrém

Padlizsánból az alábbi krémen kívül még nem készítettem semmit. Pedig ezt a "kenhetőt" már évek óta csináljuk. Van pár begyűjtött padlizsános receptem, de valahogy átugrom őket. Majd egyszer talán más is készül a törökparadicsomból ;)


Hozzávalók: 2 db közepes padlizsán, 4 db piros, 3 db zöld pritamin paprika, 2 db nagy fej vöröshagyma, só, tarka bors, babérlevél, olívaolaj
A padlizsánt a sütőben megsütjük. A vöröshagymás felaprítjuk, üvegesre pároljuk. A paprikát ledaráljuk, és a megsült padlizsán húsával együtt a hagymához adjuk, sózzuk, borsozzuk, és belekeverjük a felaprított babérlevelet. A zöldségeket jól összeforraljuk, majd a végén még adunk hozzá kb. fél dl olívaolajat.
Az üvegeket telemerjük a krémmel, és lehűtjük.
Tehetünk bele citrompaprikát is.

6 megjegyzés:

Kata írta...

Nagyon guszta!!!
Épp egy hete készítettem egy fél adagot, de mivel keveseltem, így holnap még egy felet főzök :)
A legnagyobb kedvenc :))))))))

erős ildikó írta...

Ezt most nagyon megkívántam! Én sokféle módon szeretem a padlizsánt, de talán krémnek a leginkább.
Mi az a citrompaprika?

Csibe írta...

Kata, köszi szépen! Mi is nagyon szeretjük.

Napmátka, hasonló a pritaminpaprikához, kicsit vékonyabb a húsa, citromos-narancsos sárgás színű. Lehet, hogy nem is ez az "igazi" neve, de a nagymamimtól mindig ezt hallottam ;)

Ottis írta...

Jól néz ki a tied is!!!

Csibe írta...

Ottis, köszi!

Zsuzsi írta...

Csibe, less be hozzám, nagyon finom a padlizsános csirkém!!!