2010. január 18., hétfő

Túrós pite

Szeretem a túrós dolgokat (is). Lassan felmerülhet a kérdés mi az amit nem szeretek ;) azért van ám olyan is.
A tészta Horváth Ilona Túrós bélese alapján, a töltelék anyukám füzetecskéjéből készült. A felső lapot nem kisodorva tettem rá, hanem ráreszeltem. Így borzasan talán egy kicsit mutatósabb.



Hozzávalók:
Tészta: 40 dkg liszt, 25 dkg margarin, 10 dkg cukor, 1 ek tejföl, 2 tojássárgája, késhegynyi sütőpor, csipit só
Töltelék: 50 dkg túró, 15 dkg porcukor, 1 cs vaníliás cukor, 1 dkg vaníliás pudingpor, 2 db tojás, 1 citrom reszelt héja, aszalt áfonya
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, 2 részre osztjuk, az egyik lapot kinyújtjuk, a másik felét fóliába csomagolva hűtjük.
A töltelékhez a túrót a tojások sárgájával, a cukorral, a vaníliás cukorral összekeverjük, hozzáadjuk a pudingport a citrom reszelt héját, az áfonyát, majd a tojások felvert habját.
A kinyújtott lapot tepsibe tesszük, megszórjuk egy kis darával, és ráöntjük a tölteléket. A tészta másik felét a töltelékre reszeljük. 170 fokon (légkeverés) kb. 30-40 percig sütjük. Ha kihűlt porcukorral megszórjuk.

11 megjegyzés:

Méhn Niki írta...

Csibe, komyolan mondom, egyre jobb fotós leszel! :))
Nagyon jó kompozícióban is és mindenben. Talán picit megint sötét, de nem baj. :)
Gusztusos nagyon, imádom a túrót! :)

Jade írta...

Ez csodajol nez ki! Legkozelebb igy keszitem a turos belest!

mandy tarragon írta...

én nem nagyon szeretem a túrós dolgokat, DE a kép nagyon szép :)

Raindrop írta...

Végignéztem tegnap este az egész blogodat, mert annyira látszik, hogy aprólékos, gondoskodó kezek készítik ezeket a finomságokat.
Megkockáztatom, hogy nekem eddig ez a süti tetszik a legjobban! A fotó is gyönyörű, illetve az egész tálalás, és ötlet!

Csibe írta...

Niki, köszi szépen! Igen, kicsit ez is sötét lett. Több idő kellene, hogy jobban beleássam magam a fotózás rejtelmeibe ;)

Judith, köszi, érdemes kipróbálni, szerintem nagyon finom.

Mandy, örülök,hogy tetszik!

Csibe írta...

Raindrop, de aranyos vagy! Nagyon köszönöm!

szepyke írta...

Én szeretem a túrót, de lekéstem ezt a darabot..:(

trinity írta...

A pite is csodás lehetett, de a fotó valami zseniális! Gratulálok!!

Csibe írta...

Szepyke, egy kis lekváros bukta?

Trini, nagyon köszönöm :)

szepyke írta...

Nah, jó, kérek!:)))

Csibe írta...

Szepyke, Dani baba írta neked: axsasaaaaasye - fordítom: egészségedre :)