2010. február 10., szerda

Diós-lekváros metélt

Mákos-(szilva)lekvárosnak indult, de ugye aki nem készül fel rendesen így jár. Elfogyott a mák, így maradt a dió baracklekvárral változat, ami persze nálunk bármikor jöhet.


Hozzávalók: 25 dkg szélesmetélt, 6 db tojás, 9 ek vaj, 3 dl tejföl, 10 dkg darált dió, baracklekvár, 7 dkg + 7 ek porcukor, zsemlemorzsa
A tésztát sós vízben kifőzzük, leszűrjük.
A tojások sárgáját 6 ek porcukorral fehéredésig keverjük, hozzáadjuk az olvasztott vajat, a tejfölt, és belekeverjük a tésztát. A tojások fehérjét 1 ek porcukorral kemény habbá verjük, majd beleforgatjuk a krémes tésztába.
Egy hőálló tálat (v. tepsit) kivajazunk, zsemlemorzsával megszórunk, beleöntjük a tészta felét. A diót összekeverjük a porcukorral, megszórjuk a tésztát, rákenjük a lekvárt, majd egyenletesen elosztjuk rajt a tészta másik felét.
Előmelegített (kb. 170 fok) sütőben 30 perc alatt megsütjük.
Recept a Nők lapja konyhájából, kicsi módosítással.

13 megjegyzés:

Méhn Niki írta...

Csibe, ez állati guszta!
Ide vele de rögvest!! :))

Ottis írta...

Guszta, megint egy szuper kép!

Csibe írta...

Niki, ráadásul nagyon finom is :)

Ottis, köszi szépen!

Zsani írta...

Nagyon jól néz ki!:)
Nem kérdés, hogy iszonyúan jóízű is!!

Puszedli írta...

Ez a sütős verzió újdonság. De nagyon klasszul néz ki! :)

Csibe írta...

Zsani, vedd fel a listádra :) érdemes!

Puszedli, köszönöm! :)

Raindrop írta...

Én részemről a diós-baracklekváros párosra szavazok, bár a mákos-szilvalekváros is menő, de fele annyira nem szeretem, mint a diós párost. :)
Csodaszép ebben a tálban!

Csibe írta...

Raindrop, ugye, én is így vagyok a "diós párossal" :) köszi!

Zsiri írta...

nagyon guszta, és a tál is gyönyörű!

Csibe írta...

Zsiri, köszi! A tálat a hópihés kiszúrókkal együtt a Jézuskám hozta :)

szepyke írta...

Én hol voltam amikor ezt feltetted?
Hát, pont nekem való, hogy hagyhattam ki???

Csibe írta...

Szepyke, hát hol voltál báránykám?! :) próbára érdemes!!!

Hugi írta...

Szia Csibe!
Itt jártam, megtetszett, megsütöttem az ötleted alapján, és megosztottam másokkal is, remélem nem gond :)
További jó sütögetést!!!
Hugi