2009. december 6., vasárnap

Adventi sütemény

Mindenképpen szerettem volna sütni valamit, viszont időben kicsit elcsúsztam, ezért az alábbi gyorsan összeállítható narancsos, mandulás süti készült. A mázat "elsumákoltam" ;)


Hozzávalók: 10 dkg kandírozott narancs, 25 dkg margarin, 25 dkg nádcukor, 4 db tojás, 10 dkg rumba áztatott mazsola, 30 dkg liszt, 1 kk sütőpor, 5 dkg pirított mandula
Díszítéshez: 15 dkg porcukor, 3 ek langyos tej, 1 kk citromlé
A margarint a cukorral összekeverjük, a tojásokat egyenként hozzáadjuk. A kandírozott narancsot, a mazsolát 5 dkg liszttel összekeverjük, és a tojásos masszához adjuk. A 25 dkg lisztbe belekeverjük a sütőport, a pirított mandulát, és ezt is masszához adjuk. Összekeverjük, majd zsiradékkal kikent kerek tortaformába öntjük. Előmelegített sütőben, kb. 165 fokon (légkeverés) 50 percig sütjük. A formában hagyjuk kihűlni.
Díszítésként a porcukros keverékkel megkenjük a tészta tetejét.

6 megjegyzés:

Méhn Niki írta...

Kár hogy elsumákoltad a mázat... :) így is állati guszta, na de a lecsöppenő fehér máz... Csibe, Csibe... :DD

Csibe írta...

Niki, igen tuuudom, és a fotó is nagyon gyorsban készült. Azt hiszem túl sokat akartam ma...és...khmmm...a "szarka esete" forog fenn ;)

Puszedli írta...

Máz ide vagy oda, azért én most szívesen beleharapnék egy ilyen szeletbe... Csere linzerre? 8)

Csibe írta...

Puszedli, csere jöhet ;) tényleg nagyon szeretem a linzert, főleg, ha olyan szééép ;)

trinity írta...

Ma iszonyatos édesség-éhségben(igen, nekem ilyenem is van néha:DD) szenvedek, amit a túró rudi sem csillapított...
Szóval én máz nélkül is megenném:)))

Csibe írta...

Trini, sokszor vagyok így én is ;)